Fikir Atölyesi
İyi Fikir
Marketallica
Markacini
MMİ
Mor Fikirler
Pazarola
Reclamlar
T-marks
Ticari Pazarlama
Turuncu Fikirler
Yeni Bu

Trendwatching
Sethgodin
Brandingblog

Can Dündar'ın Günlüğü
dexigner
EkonomiTürk
Hallice
Milanfashionshows
Moda Türkiye
Radikal


kişi geziyor Free Hit Counters
Free Counter
<$BlogMemberPr
Ad:
Konum: İstanbul, Türkiye
r>

pazarlamahakkinda@gmail.com



<$BlogPreviousIteBRAND child <$BlogPreviousIteGerilla Pazarlama <$BlogPreviousIteAçıkhava Bol Fikir <$BlogPreviousIteBeden Oyunu <$BlogPreviousIteATAM İZİNDEYİZ <$BlogPreviousIteHatırlatma Yüzüğü <$BlogPreviousIte23 NİSAN LOGOMUZ HAZIR <$BlogPreviousIteHAZIRMISINIZ?? <$BlogPreviousIteKameraya Gülümseyin:) <$BlogPreviousIteGörüntülü İletişim Dönemi Başlıyor
or="#80AAD5"><$BlogDateHeaderDaPazartesi, Nisan 30, 2007logDateHeader> logItemNumber$>3997198402316569004Title> hre="text-decoration: none"><$BlogItemTitle$> <> content">
<$BlogItemBody$>
ASD ve TÜYAP işbirliğinde gerçekleştirilen ve bu yıl üçüncüsü yapılacak olan Ambalaj Tasarımı Ulusal Öğrenci Yarışması'nın tarihleri belli oldu.Bu sene yarışmaya katılmak isteyen öğrencilerin 8 Haziran 2007 saat 17:00'a kadar eserlerini Ambalaj Sanayicileri Derneği, Yarışma Sekreteryasına teslim etmeleri gerekiyor.Seçici Kurul Toplantısı ise 10 Haziran 2007'de yapılacak.Sonuçların ilan 15 Haziran'da, ödül töreni ise 13. Ambalaj Endüstrisi Fuarı esnasında 17 Ekim 2007'de gerçekleştirilecek.

Tasarımda ambalajın ürüne katma değer sağlaması bağlamında ambalajın 3 temel işlevi olan;

- Sarma

- Saklama ve

- Satma(3S)

işlevlerinin göz önünde bulundurulması ve Çevre etkisi bağlamında ise;

- Üretiminde daha az kaynak kullanılması, daha az malzeme ve daha az enerji (Reduce)

- Tekrar kullanılabilme olanağının düşünülmesi (Reuse)

- Geri kazanılma olanağının bulunması (Recycle/recover)

konularının özellikle göz önüne alınması gerekmektedir.


Değerlendirme Kriterleri


- Ambalajın biçiminin yeni, özgün, farklı ve ilgi çekici olması;

- Ambalajın içerdiği ürüne yeni bir pazar yaratma potansiyeli;

- Ambalaj tasarımının kullanım açısından getirdiği yenilik ve kullanım kolaylığı;

- Ambalaj tasarımında paketlenen ürüne uygun malzeme seçimi;

- Ambalajın ürün hakkında bilgilendirme sağlaması;

- Kurgusal bir marka kimliğine dayanarak yapılan tasarımlarda grafik unsurların ambalajın içerdiği ürünün yararlarını, imajını ve kimliğini yansıtması;

- Ambalajın içerdiği ürüne yeterli bir koruma sağlaması;

- Varolan benzerleri arasında ambalajın tasarımı ile anlamlı bir fark yaratması;

- Seçilen malzemenin tasarım açısından uygunluğu;

- Ambalaj tasarımının üretim açısından kolaylığı ve uygunluğu;

- Ambalajın dayanıklı olması;

- Ambalajın içerdiği ürünün korunması, depolanması, sunumu ve taşınması işlevleri;

- Ambalaj tasarımının dönüştürülebilme ve yeniden kullanıma kazandırılabilme kapasitesi;

- Atık miktarının ve geri kazanılabilirliğinin dikkate alınması;

- Ambalajın, etkin bir şekilde tedarikçiden, üreticiye ve oradan satış noktalarına nakil edilebilmesi ve depolanabilmesi;

- Ambalajın nihai satış noktalarında sergilenmeye uygun olması;

- Ambalajın üretim ile ilgili var olan standart ve kanunlara uygunluğu;

- Grafik tasarım- endüstri tasarımı arasındaki uyum ve bütünlük

- Grafik tasarımın marka ve ürün vaadini yansıtmadaki başarısı

- Kurum ve ürün kimliğine uygunluk

- Üretici firmanın diğer ürünleriyle ilişkisi, (eğer bir dizi ambalaj tasarımıysa)

- Baskı tekniklerine uygunluk

- Rakiplerinden ayrışması ve özgünlüğü

- Tekrar kullanım için yapılacak değişikliklerin, üretim maliyetlerini artırmaması ve marka kimliğine zarar vermemesi


/table>
<$BlogItemCommentC0
class="comment-timestamp"> <$BlogItemCreate$>Yorum GönderBlogItemCommentsemBacklinkscomment-timestamp"> << Hohttp://pazarlamahakkinda.blogspot.com/