Geçen sene Danone hakkında ki mailler hepimize gelmiştir sanıyorum.Sabancı grubuyla ortaklıklarının ayrıldığı, fransız malı olduğu ve daninonun içinde bulunan bir katkı maddesinin 0-6 yaş grubunda ki çocuklarda zeka geriliği yaptığı vs.Bu mailler yaklaşık bir sene içerisinde kişiden kişiye dolaşdı. Danone hiçbir basın açıklaması yapmazken, çoğumuz bunların asılsız mailler olduğu için şirketin bunu önemsemeyip bir açıklamada bulunmadıklarını bile düşündük.
Danone Türkiye’nin yapmış olduğu araştırma, internetin kontrolsüz ortamında başlayan bu mesajın yaklaşık olarak 6.3 Milyon kişiye ulaşmış olduğunu gösteriyor. Bu büyük erişimin sadece 1 milyonunun internet vasıtası ile, geri kalan kısmının ise kulaktan kulağa iletişimle yayıldığı saptanmış bulunuyor.Danino ürününü hedef alan bu karalama kampanyası sonrasında, kategori satışlarında %26’lara varan gerileme kaydedildi. Bu gerileme, çiğ süt alımlarında tüm kategori genelinde yaklaşık 15.000.000 litre daralmaya neden oldu. Görülen o ki internet ve kulaktan kulağa iletişim insanların başlıca pazarlama aracıyken bazen de şirketleri ciddi zararlara götürebiliyor..
posted by <$BlogItemAuthorNipazarlama hakkındagItemPermalinhttp://pazarlamahakkinda.blogspot.com/2007/04/geen-sene-danone-hakknda-ki-mailler.html link"><$BlogItemDateTime10.4.07rArchivePagel$


id="c2">
<$BlogCommentBody$merak ediyorumacaba gerçekten bu olay yokmu ama o maili okuduğumuzda k.t.ü de bi prof. dü sanırsam onun imzası vardı kendi adıma söyiyim bende etkilenmiş ve bu markayı kullanmamaya özen göstermiştim! doğrusu böyle bişey varsa da sonuçta bu marka kendini kötülemiyeceğinden faydalı bi cevap alamayız sağlık bakanlığın ilgilenmesi sevindirici olucak