Şimdilerde zincir mağzalar artışını, bir fincan kahve içmek için gittiğimiz cafelerde sıkça rastlayabiliyoruz.Aynı cadde ya da sokak üzerinde 2 veya 3 mağza açarak piyasada büyümeye başladıkları gözden kaçar gibi değil.
Yıllar önce piyasaya ilk defa giren bir kahve firması satışlarının düşük olmasının sebeplerini öğrenmek için anket çalışması başlatıp piyasada hazır kahveye olan bakış açısını öğrenmek istediklerinde çok farklı sonuçlarla karşılaşılmıştı.O zamanlarda ev hanımlarına yapılan ankette hazır kahveyi tercih etmemelerinin nedeni Türk konukseverliği örneği olmadığı, yapılışı pratik ve kısa sürede hazırlandığı için misafirine değer verilmediği düşüncesiyle hazır kahveyi tercih etmedikleri ortaya çıkmıştı.
Şimdilerde bu kahve firmalarının CEO'ları ile yapılan söyleşilerde ise Türk pazarına girerken bu işte büyük başarı yakalamalarının tesadüfi olmadığını dile getirdiler.Neden çünkü bir fincan kahvenin kırk yıl hatırı var:) Türklerin kahve kültürü vardı ancak Türk pazarında, insanların kahve ve diğer kahve çeşitlerini tadabileceği bir yer yoktu.Piyasanın kaymağını bu işe elini ilk atanlar aldı.1960'lardan kalan pastane kültürü yerini cafe kültürüne bıraktı.Geçen zamanla,hızla gelişen teknolojiyle ve değişen beklentilerimizle hangi pazarda kimler bu kaymağı yiyecek zamanla göreceğiz.
posted by <$BlogItemAuthorNipazarlama hakkındagItemPermalinhttp://pazarlamahakkinda.blogspot.com/2007/05/bir-fincan-kahve.html link"><$BlogItemDateTime15.5.07rArchivePagel$


id="c2">