Fikir Atölyesi
İyi Fikir
Marketallica
Markacini
MMİ
Mor Fikirler
Pazarola
Reclamlar
T-marks
Ticari Pazarlama
Turuncu Fikirler
Yeni Bu

Trendwatching
Sethgodin
Brandingblog

Can Dündar'ın Günlüğü
dexigner
EkonomiTürk
Hallice
Milanfashionshows
Moda Türkiye
Radikal


kişi geziyor Free Hit Counters
Free Counter
<$BlogMemberPr
Ad:
Konum: İstanbul, Türkiye
r>

pazarlamahakkinda@gmail.com



<$BlogPreviousIteFiyat Düzenleme Stratejileri <$BlogPreviousIte5M ASEMBLESİ <$BlogPreviousIteHerkes Burda Sen Nerdesin <$BlogPreviousIte19 MAYIS <$BlogPreviousIteGenç Patronlar Yenilikçi İş Fikri Yarışması <$BlogPreviousIteİşte Türk Mucit <$BlogPreviousIteYeni Marka <$BlogPreviousIteBİR FİNCAN KAHVE <$BlogPreviousIteYön Gösteren GPS Cihazı <$BlogPreviousIteEve Teslim Kredi

<$BlogArchiveURL$>http://pazarlamahakkinda.blogspot.com/2007/04/t-weight: 400"><$BlogArchiveName$Nisan 2007 <$BlogArchiveURL$>http://pazarlamahakkinda.blogspot.com/2007/05/t-weight: 400"><$BlogArchiveName$Mayıs 2007 <$BlogArchiveURL$>http://pazarlamahakkinda.blogspot.com/2007/07/t-weight: 400"><$BlogArchiveName$Temmuz 2007 ArchivePag
or="#80AAD5"><$BlogDateHeaderDaPazartesi, Nisan 30, 2007logDateHeader> logItemNumber$>3997198402316569004Title> hre="text-decoration: none"><$BlogItemTitle$> <> content">
<$BlogItemBody$>
ASD ve TÜYAP işbirliğinde gerçekleştirilen ve bu yıl üçüncüsü yapılacak olan Ambalaj Tasarımı Ulusal Öğrenci Yarışması'nın tarihleri belli oldu.Bu sene yarışmaya katılmak isteyen öğrencilerin 8 Haziran 2007 saat 17:00'a kadar eserlerini Ambalaj Sanayicileri Derneği, Yarışma Sekreteryasına teslim etmeleri gerekiyor.Seçici Kurul Toplantısı ise 10 Haziran 2007'de yapılacak.Sonuçların ilan 15 Haziran'da, ödül töreni ise 13. Ambalaj Endüstrisi Fuarı esnasında 17 Ekim 2007'de gerçekleştirilecek.

Tasarımda ambalajın ürüne katma değer sağlaması bağlamında ambalajın 3 temel işlevi olan;

- Sarma

- Saklama ve

- Satma(3S)

işlevlerinin göz önünde bulundurulması ve Çevre etkisi bağlamında ise;

- Üretiminde daha az kaynak kullanılması, daha az malzeme ve daha az enerji (Reduce)

- Tekrar kullanılabilme olanağının düşünülmesi (Reuse)

- Geri kazanılma olanağının bulunması (Recycle/recover)

konularının özellikle göz önüne alınması gerekmektedir.


Değerlendirme Kriterleri


- Ambalajın biçiminin yeni, özgün, farklı ve ilgi çekici olması;

- Ambalajın içerdiği ürüne yeni bir pazar yaratma potansiyeli;

- Ambalaj tasarımının kullanım açısından getirdiği yenilik ve kullanım kolaylığı;

- Ambalaj tasarımında paketlenen ürüne uygun malzeme seçimi;

- Ambalajın ürün hakkında bilgilendirme sağlaması;

- Kurgusal bir marka kimliğine dayanarak yapılan tasarımlarda grafik unsurların ambalajın içerdiği ürünün yararlarını, imajını ve kimliğini yansıtması;

- Ambalajın içerdiği ürüne yeterli bir koruma sağlaması;

- Varolan benzerleri arasında ambalajın tasarımı ile anlamlı bir fark yaratması;

- Seçilen malzemenin tasarım açısından uygunluğu;

- Ambalaj tasarımının üretim açısından kolaylığı ve uygunluğu;

- Ambalajın dayanıklı olması;

- Ambalajın içerdiği ürünün korunması, depolanması, sunumu ve taşınması işlevleri;

- Ambalaj tasarımının dönüştürülebilme ve yeniden kullanıma kazandırılabilme kapasitesi;

- Atık miktarının ve geri kazanılabilirliğinin dikkate alınması;

- Ambalajın, etkin bir şekilde tedarikçiden, üreticiye ve oradan satış noktalarına nakil edilebilmesi ve depolanabilmesi;

- Ambalajın nihai satış noktalarında sergilenmeye uygun olması;

- Ambalajın üretim ile ilgili var olan standart ve kanunlara uygunluğu;

- Grafik tasarım- endüstri tasarımı arasındaki uyum ve bütünlük

- Grafik tasarımın marka ve ürün vaadini yansıtmadaki başarısı

- Kurum ve ürün kimliğine uygunluk

- Üretici firmanın diğer ürünleriyle ilişkisi, (eğer bir dizi ambalaj tasarımıysa)

- Baskı tekniklerine uygunluk

- Rakiplerinden ayrışması ve özgünlüğü

- Tekrar kullanım için yapılacak değişikliklerin, üretim maliyetlerini artırmaması ve marka kimliğine zarar vermemesi


/table> or="#80AAD5"><$BlogDateHeaderDaCumartesi, Nisan 28, 2007logDateHeader> logItemNumber$>8373154563305462665Title> hre="text-decoration: none"><$BlogItemTitle$> <> content">
<$BlogItemBody$>
Çocuklar ve gençler üzerinde bugüne kadar yapılmış en kapsamlı araştırma olan ‘BRAND child’ı temel alarak yazılan ‘Brand Child’ kitabı, günümüz dünya çocuklarının satın alma güçleri, tüketim tercihleri ve markalarla olan ilişkilerini gözler önüne seriyor. Millward Brown tarafından gerçekleştirilen ‘BRANDchild’ araştırması 15 ülkedeki (Avrupa, Asya, Güney Amerika kıtalarıyla ABD) 70’i aşkın kentte yaşayan binlerce çocuğun katılımıyla gerçekleştirildi.
Bugünün çocuk ve gençlerini anlamanın, markaların geleceğini şekillendirdiği günümüzde, ‘Brand Child’ isimli kitap, çocuk ve gençlerle doğru iletişim kurarak doğru pazarlama stratejileri geliştirmek için pazarlamanın kapılarını aralıyor.
/table> or="#80AAD5"><$BlogDateHeaderDaSalı, Nisan 24, 2007logDateHeader> logItemNumber$>7716363234463347894Title> hre="text-decoration: none"><$BlogItemTitle$> <> content">
<$BlogItemBody$>Jay Conrad Levinson tarafından 1980 li yıllarda temeli atılan bir kavramdır .Amacı çok küçük bütçeler ile dikkat çekici ve etkili pazarlama çalışmaları yapmaktır. Yaratıcı fikirler ve şaşırtıcı yaklaşımlar ile daha küçük gruplara marka bilincini ve tüketim alışkanlıklarını kazandırmaktır. alışıldık pazarlama tekniklerini kullanmaz,yalın bir anlatım ve doğrudan mesaj verme yöntemini benimser. Çalışmaları daha zekice ve yaratıcı oldukça etkisi artar.Düşük bütçeler ile pazarlama yapan firmaların yaptıkları instore ve outdoor çalışmalarında faydalanacakları, çok fazla ek maliyet gerektirmeyen örneklerden birkaçı;



Bir kahve firması Hey, City that never sleeps. Wake up sloganı ile bilbordunu yere koyuyor. Her sabah dumanı tüten kanalizasyon rogarlarının üstüne. Böylece kahvenin dumanı da tamamlanıyor. Yaratıcılıkta sınır olmadığını anlatan en iyi örneklerden ..

İsveç demiryollarından ilginç bir çalışma. Havaalanından kalkan uçaktaki yolcular tarlada bir mesaj görüyor. Demiryolu ile yolculuk daha ucuzdu.





Kuş yemi üreten firmanın bilbordları daima kuşlar ile sarılı. Bunu sağlamak için üst kısmı bir yemlik olarak tasarlanmış. İnsanların çok ilgisini çeken ve kuşların ürüne itibar ettiğini düşündürten bir görüntü.


Kanada dan bir kahve firmasının ilginç buluşu. Hiçbir ek maliyet taşımayan gayet doğal ve zarif bir Gerilla Pazarlama çalışması. Çok da akılda kalıcı. Pazarlama adına çok kolay tatbik edilecek bir çalışma.


Kaynak:http://www.ticaripazarlama.com/

/table> or="#80AAD5"><$BlogDateHeaderDaPazartesi, Nisan 23, 2007logDateHeader> logItemNumber$>7909944807593122612Title> hre="text-decoration: none"><$BlogItemTitle$> <> content">
<$BlogItemBody$>
Reklam endüstrisinde açıkhava mecrasının önemini vurgulamak ve açıkhava mecrasının gelişmesine katkı sağlamak amacıyla MediaCat tarafından düzenlenen Açıkhava Ödülleri devam ediyor.

Yarışma için son başvuru tarihi, 7 Mayıs 2007 olarak belirlendi. Reklamların; format, sektör ve uygulama olmak üzere üç ana kategoride değerlendirileceği yarışmanın sonuçları ise haziran ayında yapılacak törenle açıklanacak.Daha fazla ayrıntı ve online başvuru için



Kaynak:Ekonomist
/table> logItemNumber$>3034559386658806341Title> hre="text-decoration: none"><$BlogItemTitle$> <> content">
<$BlogItemBody$>
Sunday Times gazetesinin araştırmasına göre bazı markalarının beden ölçülerini küçük gösterdiği ortaya çıktı.Pantolon bedenlerini birkaç beden küçük gösterenler, H&M, Next, Gap, Zara, Burberry’s, Ralph Lauren, Dolce Gabbana,Calvin Klein, Gucci, Topshop, ve French Connection gibi giyim sektörünün en tanınmış markaları. Firmaların ürün etiketinde yazılı beden numaraları, gerçek bedenden 2 numara daha düşük gösterilerek 36 beden giyen biri 34 bedene indiğini düşünüp o markaya yöneliyor.
/table> logItemNumber$>187125555389220427Title> hre="text-decoration: none"><$BlogItemTitle$> <> content">
<$BlogItemBody$>
/table> or="#80AAD5"><$BlogDateHeaderDaPazar, Nisan 22, 2007logDateHeader> logItemNumber$>7776035286519870971Title> hre="text-decoration: none"><$BlogItemTitle$> <> content">
<$BlogItemBody$>
Yeni çıkacak bu yüzükler sayesinde, nişan veya evlilik yıldönümlerinizi unutmayacaksınız. Son 24 saat içinde her saat, parmağınızı 10 saniye boyunca 120 dereceye kadar ısıtacak. Çiftler arasında ki gerginlikler ve mazaret uydurma derdi sona ereceğe benziyor:)
/table> logItemNumber$>1357998593832815217Title> hre="text-decoration: none"><$BlogItemTitle$><23 NİSAN LOGOMUZ HAZIR> <> content">
<$BlogItemBody$>
Google Türkiye’den yapılan açıklamaya göre, 23 Nisan 'da Google Türkiye anasayfası logosunun yerine, Türk çocuklarının 23 Nisan’ını ve Ulusal Egemenlik Bayramını kutlayan özel tasarımlı bir logo kullanılacak. Doodle olarak nitelendirilen bu özel tasarımlı logolar, tüm dünya ülkeleri için önemli gün ve tatillere, kültürel olaylara ve tarihte yer alan önemli kişilere bu benzersiz platformda yer vererek, dikkat çekmeyi amaçlıyor. Ayrıca internet kullanıcıları, bu özel tasarımlı logonun üstüne tıklayarak, o güne, kişiye, konuya özel daha ayrıntılı bilgiye erişebiliyorlar
/table> logItemNumber$>1552399047003534541Title> hre="text-decoration: none"><$BlogItemTitle$> <> content">
<$BlogItemBody$>


Yeni Mercedes Benz SCL600.Fren pedalı yok, gaz pedalı yok, direksiyon da yok.Arabayı sadece bir Joystick’le kullanıyorsunuz. Video oyunlarnın gerçekleşip hayatımıza gireceği görünüyor.Ne dersiniz diğerlerinden çok farklı değil mi??

http://www.youtube.com/watch?v=MiCMmQaQke0
/table> or="#80AAD5"><$BlogDateHeaderDaPerşembe, Nisan 19, 2007logDateHeader> logItemNumber$>1170212949273051784Title> hre="text-decoration: none"><$BlogItemTitle$> <> content">
<$BlogItemBody$>
Bir iki hafta öncesinde insan kaynakları sitelerinde dolaşırken görüntülü cv nizle fark yaratın yazısı gözüme ilişti üzerine tıkladığımda bir bayan arkadaş kısaca özgeçmiş bilgilerini anlatıyordu.Önce bir kahka attım artık durum buraya kadar gelmişti,peki faydası var mıydı bu görüntülü cv oluşturmanın.Artık görüşmelere gitmeyecek, görüntülü cv mizle oturduğumuz yerden iş bulacaksak süper bir yenilikti.Peki hangi şirket sadece kişisel bilgilerimizin yer alacağı görüntülü özgeçmişimizle bizi işe alabilir ki.Bu görüntülü özgeçmişi izleyip bizi işe mi alırlar, yoksa değerlendirmek için yeniden görüşmelere mi çağırırlar.Düşünsenize herkesin görüntülü özgeçmişin de eğitim bilgileri,iş tecrübeleri,kariyer hedefi anlatılacak olursa birbirimizden ne farkımız olacak, neye göre seçim yapacaklar.Çekeceğimiz görüntüde sanırım gülümsemeyi başarabilir ve stresli bir görüntü oluşturmayız, insan kaynakları şirketlerinin de bu elemelerde zorlanacakları kesin.Peki i.k şirketleri bununla yetinmeyip görüşmelere adayları çağıracaklarsa bu yeniliğin esprisi ne oldu lütfen biri açıklasın.

Son olarak i.k şirketlerinin rahatsız olduğum bir işleyişlerinden de bahsetmek istiyorum.Şirketler sizi görüşmeye getirene kadar sizin çok önemli bir aday olduğunuzu hisettirir şekilde arar,adreslerinin alınıp alınmadığını sorar,özgeçmişinizi fakslamanızı yada mail yoluyla göndermenizi isterler.Eğer özgeçmişinize veritabanından ulaştıklarını söylerlerse asla sektör ve pozisyon hakkında bilgi vermez, yüzyüze görüşmede açıklayacaklarını söylerler.Bu belki de sizin çalışmak istediğiniz sektör de değildir ama onlar ısrarlıdır.En hatalı uygulamaları da görüşmeden sonra geri dönmeyişlerdir.Bildiğimiz üzere geribildirim şirketler ve bireyler için önem taşır.Hataların nereden kaynaklandığı,neler olduğu tespit edilir.Görüşmeye giden adaylara sizi 10 gün için de arıyacaz denir siz 10 gün beklersiniz,onlar belki 5. gün uygun odayı bulmuşlardır bile.Peki ne yapmalı ;görüşmeye gittiğiniz pozisyon için, adaya uygun olmadığı ve mülakatta eksik gördükleri bilgi,beceri her ne ise kısa bir şekilde yazılarak mail yoluyla bilgilendirilemez mi. Belki aday bu yönde kendini geliştirecek,eksiklerini tamamlayacak.Siz ne dersinizi i.k şirketleri için zaman alıcı ve zor bu işlem mi bu.
/table> or="#80AAD5"><$BlogDateHeaderDaSalı, Nisan 17, 2007logDateHeader> logItemNumber$>2067793232491867999Title> hre="text-decoration: none"><$BlogItemTitle$> <> content">
<$BlogItemBody$>
Cep telefonlarında hızlı ve görüntülü iletişim dönemini başlatacak olan Üçüncü Nesil (3G) şebeke lisans ihalesinde yönetmelik hazırlandı.

Evet Türkiye için yönetmeliğin resmi gazetede yayınlanmasından bir kaç ay sonra ihaleye çıkacak olan bu proje olumlu tepkiler alır ve kullanım amacı da yerini bulur diye umut ediyoruz.Günümüzde cep telefonu kullanımı geniş kitlelere yayılmaya başladı.Cep telefonlarımızı resim çekme,video kaydetme,müzik dinleme,tansiyon ölçme gibi bir çok alanda kullanır olduk.Firmalar birbirleriyle adeta rekabet yarışında, gün geçmiyor yeni model,yeni özellikleri olan telefonlar çıkmasın.

Peki cep telefonlarımızın bize sağladığı faydalar kadar zararlarını ne kadar biliyoruz ne kadar okuyoruz yada takip edebiliyoruz.Kalp rahatsızlıkları, kalıcı işitme bozuklukları, hafıza kaybı, beyin tümörü riski, kan-beyin bariyerinin zedelenmesi, bağışıklık sistemi hasarları, sinir sistemi bozuklukları, karmaşık rüyaların görülmesi, kısırlık ve düşük yapma riskinde artış, genetik yapının bozulması, çeşitli kanserler, hipertansiyon ve kusurlu embriyo gelişimini de cep telefonlarının uzun vadeli etkileri arasında sıralandığını kaçımız biliyoruz.Bu saydıklarımız cep telefonlarının insanlar üzerinde ki biyolojik etkileri.

Bizi gelecekte bekleyen sosyolojik etkilerini düşünüyormuyuz.Düşünsenize hepimizin elinde görüntülü cep telefonlarımız arkadaşlarımızla,akrabalarımızla,ailemizle telefondan görüşüp daha dün görüştük ya diyebileceksek ve yine insanlar görüntülü cep telefon kullanımını amacından saptırıp lüzumsuz işlerinde kullanacaksa oturup düşünmek gerekmez mi?
/table> or="#80AAD5"><$BlogDateHeaderDaPazartesi, Nisan 16, 2007logDateHeader> logItemNumber$>849121419884071495Title> hre="text-decoration: none"><$BlogItemTitle$><İnovasyon liderleri PO, Arçelik, Turkcell> <> content">
<$BlogItemBody$>
IBM ve Capital dergisi tarafından gerçekleştirilen 'Türkiye'nin İnovasyon Liderleri' araştırmasının ödülleri Arçelik, Turkcell ve Petrol Ofisi (POAŞ) şirketlerine verildi.Kaçak akaryakıt sorunu olduğunu söyleyen Petrol Ofisi Yönetim Kurulu Başkanı , bu konuda karşılaştıkları zorluklara karşı petrol taşıyan tankerlerini uydudan takip edecek sistemler geliştirdiklerini ve depolardan otomatik kontrol yaptıklarını söyledi.

Arçelik A.Ş. Genel Müdürü, Arçelik olarak 1990'lı yıllarda globalleşme, yerel pazarlarda kapalı ekonominin yaşayamayışı, ürün ömürlerinin kısalması, rekabetin artması gibi nedenlerle Ar-Ge'ye ciddi yatırım yapmaya başladıklarını belirterek 1989'da 40 olan Ar-Ge çalışanı sayısının 2006 yılında 550'ye yükseldiğini kaydetti.

Turkcell CEO'su da şirket olarak öncelikli konularının "Türkiye'den nasıl bir teknoloji lideri çıkarılacağı" konusu olduğuna değinerek üç yıldır görüntülü konuşma gibi üçüncü nesil servisleri denediklerini dile getirdi.
/table> or="#80AAD5"><$BlogDateHeaderDaPazar, Nisan 15, 2007logDateHeader> logItemNumber$>2639138364827068128Title> hre="text-decoration: none"><$BlogItemTitle$> <> content">
<$BlogItemBody$>




Resimleri gördüğümüzde hepimiz nasıl bir teknoloji diyebiliyoruz.Farklı bir tasarım, farklı bir yaratıcılık olmuş.Ne dersiniz belki biz de bir gün bu laptoplara sahip olabiliriz:)
/table> or="#80AAD5"><$BlogDateHeaderDaSalı, Nisan 10, 2007logDateHeader> logItemNumber$>4606546321653169658Title> content">
<$BlogItemBody$>
Geçen sene Danone hakkında ki mailler hepimize gelmiştir sanıyorum.Sabancı grubuyla ortaklıklarının ayrıldığı, fransız malı olduğu ve daninonun içinde bulunan bir katkı maddesinin 0-6 yaş grubunda ki çocuklarda zeka geriliği yaptığı vs.Bu mailler yaklaşık bir sene içerisinde kişiden kişiye dolaşdı. Danone hiçbir basın açıklaması yapmazken, çoğumuz bunların asılsız mailler olduğu için şirketin bunu önemsemeyip bir açıklamada bulunmadıklarını bile düşündük.
Danone Türkiye’nin yapmış olduğu araştırma, internetin kontrolsüz ortamında başlayan bu mesajın yaklaşık olarak 6.3 Milyon kişiye ulaşmış olduğunu gösteriyor. Bu büyük erişimin sadece 1 milyonunun internet vasıtası ile, geri kalan kısmının ise kulaktan kulağa iletişimle yayıldığı saptanmış bulunuyor.Danino ürününü hedef alan bu karalama kampanyası sonrasında, kategori satışlarında %26’lara varan gerileme kaydedildi. Bu gerileme, çiğ süt alımlarında tüm kategori genelinde yaklaşık 15.000.000 litre daralmaya neden oldu. Görülen o ki internet ve kulaktan kulağa iletişim insanların başlıca pazarlama aracıyken bazen de şirketleri ciddi zararlara götürebiliyor..
/table> or="#80AAD5"><$BlogDateHeaderDaCumartesi, Nisan 07, 2007logDateHeader> logItemNumber$>5771332616592833995Title> hre="text-decoration: none"><$BlogItemTitle$> <> content">
<$BlogItemBody$>Televizyon kanallarında gün geçmiyor ki yeni reklamlarla karşılaşmayalım.Otomotiv sektöründe çıkan reklamlar konuyu işleyiş açısından birbirine benziyor. Arabanız robota,suyun içine girdiğinde kaplumbağa,çölde yılana dönüşüyor yada evinde eşinin gelişini bekleyen bir kadın hızla gelen arabadan inen eşine sarılıyor gibi.Bu reklamların içinde uzun süre hafızamdan çıkmayanlardan biri varki piyasada büyük farklılık yaratmış bence.Siz ne dersiniz:)
http://84.40.3.164/
/table> or="#80AAD5"><$BlogDateHeaderDaCuma, Nisan 06, 2007logDateHeader> logItemNumber$>846227854817647793Title> hre="text-decoration: none"><$BlogItemTitle$> <> content">
<$BlogItemBody$>
Resmin alt kısımlarındaki denim fitillerine yoğunlaşın.Biraz daha büyütün. Namaz kılan hacıları gördünüz mü ?
/table> or="#80AAD5"><$BlogDateHeaderDaPerşembe, Nisan 05, 2007logDateHeader> logItemNumber$>7129823975490936516Title> hre="text-decoration: none"><$BlogItemTitle$> <> content">
<$BlogItemBody$>
Son günlerde otobüs duraklarında ki reklam panolarında Dove'un gerçek güzellik kampanyasına rastlıyorsunuzdur.Herkes reklam panosunda ki sloganları ve Dove 'un televizyon kanalarında yayınlanan reklamlarını görünce firmanın neden böyle bir reklam kampanyasına gittiğini düşünmeye başladı. Bütün firmaların farkında olmadan yaptıkları belki de çoğu kişiyi etkileyen kişisel güzellik sorunları yaratıldı.Reklamlarda oyanayan güzel ve zayıf kadınların arkasında ki gerçeği şimdilerde göz önüne koymaya başladılar neden mi belki de bir sosyal sorumluluk anlayışı.Nedenini soranlar için:


  • Tüm dünyada 15-17 yaş arasındaki kızların %72’si görünüşlerinden memnun olmadıkları için belirli etkinliklerden kaçınıyor.


  • Tüm dünyada kızların %92’si fiziksel görünüşlerinin en azından bir yönünü değiştirmek istiyorlar.


  • Kadınların %51’i büyürken annelerinin keşke onlarla güzellik ve bedenlerinin imajı konularında konuşmuş olmalarını diliyor.

Kaynak: Dove’un “Klişelerin Ötesi” Araştırması, 2005Kaynak: Dove’un “Klişelerin Ötesi” Araştırması, 2005


http://www.youtube.com/watch?v=fz5IRdFIpvA

/table> or="#80AAD5"><$BlogDateHeaderDaÇarşamba, Nisan 04, 2007logDateHeader> logItemNumber$>8033342440942302691Title> hre="text-decoration: none"><$BlogItemTitle$> <> content">
<$BlogItemBody$>
Telsim Türkiye'nin ikinci 2.büyük gsm operatörüydü.Telsim, Vodafonone tarafından satın alındığından bu yana Vodafone Türkiye markasına dönüşme sürecine girdi. Şirket sahipleri izledikleri politikayla, iki operatör ismini beraber kullanarak halkı Vodefone markasına aşinalık sağladılar.Bir kaç gün öncesine kadar telefonumda Telsim yazısı çıkarken bugünlerde Vodefone olarak hizmet almaktayız.Bu gün Vodafone'nun internet sayfasına girdiğimde şirketin artık piyasaya Vodefone olarak girdiğini görebiliyoruz.Siteye girdiğinizde İngiliz şirket kendini hissettirebiliyor vodafone live,vodafone roaming,.. ne diyelim Türk insanın konukseverliğiyle HOŞ GELDİNİZ!
/table> logItemNumber$>9188840019815984073Title> hre="text-decoration: none"><$BlogItemTitle$> <> content">
<$BlogItemBody$>
Şu sıralar televizyon kanallarında çıkan dünyaca ünlü sporcuların kendi çizimleriyle kariyerlerini anlattıkları reklamları izliyoruz.Herkesi etkileyecek, kariyer üzerine mesaj veren reklam olmuş bence.Bu reklamlardan özellikle birinden çok fazla etkilendim ,belirlediğimiz hedefler için sabırlı olmayı ve zamanlamayı 12 den vurmak gerektiğini çok iyi anlatmış.Televizyon kanallarından izleyemeyenler için onlardan biri
http://www.youtube.com/watch?v=t2Nu6jCMq2c&mode=related&search
/table> logItemNumber$>7290567085447933571Title> hre="text-decoration: none"><$BlogItemTitle$> <> content">
<$BlogItemBody$>İlk yazıma başlarken önceki haftalarda bana gelmiş olan bir maille başlamak istedim sanırım başlangıç için sayfanın amacını mizahi bir yolla anlatacaktır:)

PAZARLAMACILIK :)
Ateşli bir köy çocuğu şehrin en büyük marketinde işe başvurur. Dünyanın bu en büyük alışveriş merkezinde herşey ama herşey satılmaktadır. Patron sorar: Daha önce hiç satıcılık yaptın mı?
Evet köyümde bu işi yaptım.
Patronun gözü çocuğu tutar: İyi,yarın başlıyorsun.
Ertesi gün akşam olur ve patron çocuğu karşısına alır;
Evet, bugün kisiye satış yaptın bakalım??
Bir!
Neee bir mi?
Diğerleri 20-30 satış yaptılar, Nasıl bir?
Kaç dolar tuttu peki?
320 bin dolar
Patron şaşırır ve sorar: Nasıl becerdin bunu?
Adama başta küçük boy bir olta, sonra orta boy ve sonra da büyük boy bir olta sattım.Adama nerede balık tutacağını sordum.Kıyıda deyince bir tekneye ihtiyacı olduğunu söyledim.Tekne bölümüne indik ve çift motorlu, yelkenli,lüks bir yat sattım.Vosvosuyla bunu çekemeyeceğini söyleyip bir de son model 4x4 bir jeep sattım.
Patron kendinden geçer: Ne diyorsun, bütün bunları bir küçük olta almaya gelen adama mı sattın?
Genç çocuk cevap verir: Yoo aslında karısı için bir tane ped istemişti...Ben de ona şöyle dedim: "Haftasonun mahvolmuş,sen en iyisi balığa git..."
/table>